10-دلیل-تحول-مدیریت-نمایندگی-شما-با-نرم-افزار-حسابداری-بیمه

10 دلیل تحول مدیریت نمایندگی شما با نرم افزار حسابداری بیمه

مقالات

10 دلیل تحول مدیریت نمایندگی شما با نرم افزار حسابداری بیمه

بسیاری از نمایندگی های بیمه دلیل اصلی موفقیت و فروش بالای بیمه ی خود را مدیریت صحیح و یکپارچه ی شعبه ی خود ذکر می کنند. اگر شما هم تا به امروز از کاربرد نرم افزار بیمه در مدیریت اگاه نبودید وقت آن است که نمایندگی خود را متحول کنید.

demo-attachment-144-Group-125
Asset-3@4x-1
Asset-1@4x-1
Asset-2@4x
B1

لطفا اطلاعات خودتان را به صورت صحیح وارد کنید.

10 دلیل تحول مدیریت نمایندگی شما با نرم افزار حسابداری بیمه

مدیریت صحیح و اصولی مولفه ی غیر قابل انکار در موفقیت و رشد هر مجموعه و ارگان محسوب می شود. مدیریت در هر سیستم جهت رشد و بالنگی مجموعه ی خود به دو مولفه ی اصلی نیاز دارد : مولفه های نظم و شفافیت مالی و ارتباط مستمر و سودمند با مشتری همچون نرده های یک نرده بان، زمینه سازی ایجاد پله های ترقی را مهیا می کنند.  صنعت بیمه با گستردگی و پیچیدگی خود ، علاوه بر دانش اولیه در حوزه ی بیمه ، نیاز به ابزار مدیریتی قوی و جامع دارد. نرم افزارهای حسابداری بیمه علاوه بر گستردگی و ارائه خدمات متنوع در زیر مجموعه های حسابداری و ارتباط با مشتری، شبکه ای یکپارچه و کارآمد در زمینه مدیریت بیمه، به مدیران نمایندگی ها و شعب ارائه می کند.

آنچه در این مطلب می خوانیم :

  • نقش مدیریت در نمایندگی بیمه
  • ثبت اطلاعات بیمه ای به چه صورت است؟
  • انتقال اطلاعات بیمه ای و استفاده ی چند منظوره از آنها در نرم افزار حسابداری
  • تعریف معرف و شرکت بیمه ای و … در نرم افزار
  • نرم افزار بیمه در گزارش گیری های مختلف چگونه عمل می کند؟
10-دلیل-تحول-مدیریت-نمایندگی-شما-با-نرم-افزار-حسابداری-بیمه

 دقت و سرعت عمل در انجام امور مدیریتی موجب جلب رضایت و اعتماد مشتریان و سهامداران شده و چهره ای ممتاز از نمایندگی یا شعبه ی بیمه در بین رقبای بی شمار ایجاد می کند. بخش مدیریت در نرم افزار حسابداری بیمه به مدیران بیمه این امکان را می دهد تا علاوه بر مدیریت شعبه و نمایندگی خود، با دسترسی به تمامی اطلاعات از زیان های مالی جلوگیری و با افزایش درآمد نمایندگی بیمه ،در جهت رشد و سود آوری مجموعه ی خود گام بردارند . همانطور که به خوبی می دانید بدون داشتن معیار و خط کشی مناسب برای اهداف مجموعه ، نمی توان برای رشد و تعالی آن مجموعه و دستیابی به هدف منظور شده برنامه ریزی کرد. بنابراین مدیران بیمه با در دست داشتن ابزار مدیریتی قوی و بررسی نقاط قوت و ضعف مجموعه ی خود بهتر می توانند برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مجموعه ی خود برنامه ریزی کنند.

بخش مدیریت نرم افزار حسابداری بیمه چه امکاناتی دارد؟!

امکان ثبت اطلاعات بیمه ها :

در بخش ثبت اطلاعات بیمه ای ، مدیران این امکان را دارند تا تمامی مشخصات بیمه را با ذکر جزئیات و به صورت دسته بندی شده وارد کنند. این اطلاعات شامل: شماره بیمه ،  تاریخ عقد قرارداد بیمه با بیمه گزار و تاریخ پایان عقد نامه، نوع بیمه و مشخصات مورد بیمه شده ( برای مثال بیمه ی خودرو با ذکر جزئیات : رنگ خودرو، سال تولید، شماره پلاک و… یا آدرس مورد بیمه شده در بیمه های آتش سوزی، مسئولیت و…)

این بخش این امکان را فراهم می کند تا در کمترین زمان به تمامی اطلاعات بیمه ها دسترسی داشته باشند.

امکان ثبت بیمه نامه ها به صورت دستی : علاوه بر مزایا و سرعت بیشتر در ثبت بیمه نامه به صورت اتوماتیک، امکان ثبت بیمه نامه به صورت دستی نیز وجود دارد تا امکان ویرایش، حذف یا اضافه کردن اطلاعات مورد نظر به بیمه نامه ها فراهم باشد.

یکی از امکانات هوشمند نرم افزارحسابداری در تعریف حساب های جدید با نام و اطلاعات مشابه افراد است .

 در برخی از شرکت های بیمه کد های مختلف برای افراد با اطلاعات کاربری مشابه تعریف می شود. اما در برخی از شرکت های بیمه ای مانند شرکت بیمه ایران، پارسیان و…این قابلیت وجود ندارد و کاربران در ثبت این نوع  اطلاعات دچار اشکال می شوند. نرم افزار ها به صورت هوشمند مغایرت های اطلاعاتی را به کاربر گزارش می دهند.

امکان انتقال اطلاعات مربوط به بیمه نامه ها:

یکی از برجسته ترین و مهم ترین امکانات نرم افزار های حسابداری بیمه ، انتقال تمامی اطلاعات مربوط به بیمه نامه ها از نرم افزار های شرکت های اصلی بیمه مانند پورتال بیمه ایران، فناوران، فناپ،سیب، سایبون و … است. این اطلاعات در نمایندگی و شعبه های پر بازده با تعداد بالای ثبت بیمه ، این قابلیت را به کاربر می دهد تا در انتهای روز از اطلاعات فایل اکسل نهایی را دریافت و به نرم افزار ارائه دهد.

این کاربرد نرم افزار حسابداری ، قابلیت دریافت اطلاعات قبلی کاربر (سوابق بیمه قدیمی) را نیز دارد این دستیابی در دو جهت قابل استفاده است :

مشاهده سوابق بیمه و بررسی عملکرد سالیانه ی مشتری (سوابق چندین ساله ی بیمه ای مشتری قابل مشاهده و دریافت است)

استفاده از اطلاعات مشتریانی که لغو قرار داد نموده اند و ارتباط نمایندگی بیمه با آن ها قطع شده است در جهت تبلیغات و اطلاع رسانی های مجدد

استفاده ی چند منظوره از اطلاعات بیمه نامه ها :

نرم افزار ها این امکان را فراهم می سازد تا با ثبت اطلاعات در یک مرتبه ، به دفعات متعدد و در اهداف مختلف از آن ها استفاده کرد. مدیران می توانند با اطلاعات ثبت شده ی بیمه گزار در یک بیمه نامه ، برای ثبت بیمه نامه های متعدد و امتیاز دهی به مشتری از آن استفاده کنند.

مشتری های ستاره دار و VIP مشخص شده توسط مدیر، بر اساس سابقه ی بیمه ای و سابقه های پرداختی ( مشتری های خوش حساب بیمه ای ) برای کارمندان نیز تعریف می شود. امتیاز اعطا شده به مشتری او را از تخفیف های متنوع و تنوع بیشتر در پرداخت بدهی بیمه بهره مند می سازد.

امکان تعریف معرف برای بیمه نامه ها :

استخدام بازاریاب بیمه و راه های جذب بازاریاب بیمه در مقالات دیگر به تفصیل شرح داده شده است این بخش اختصاصا به مدیریت بازاریابان بیمه اشاره دارد.

این بخش از نرم افزار، علاوه بر دسترسی به اطلاعات معرف ها و کارگزاران به مدیران کمک می کند تا در جهت ایجاد تیم فروش و در سطوح بالاتر ، شبکه ی فروش بیمه هدف گذاری کنند.

معرف ها در سه بخش تعریف می شوند :

بازاریاب :در نرم افزار ، بازاریاب بیمه به سه روش تعریف و کارمزد بازاریاب بیمه محاسبه می شود

ساده : در قسمت ثبت بیمه نامه درصد این نوع بازاریاب بر اساس حق بیمه و کسر مالیات و ارزش افزوده محاسبه و گزارش می شود.

پیشرفته : کارمزد این بازاریاب نیز در بیمه نامه محاسبه و گزارش می شود. کارمزد بر اساس گروهی، شبکه ای یا دریافتی نمایندگی از شرکت بیمه به بازاریاب تعلق می گیرد.

هوشمند: کارمزد در این بخش بر اساس وصول قسط بیمه مشتری به نمایندگی ،به صورت تکمیلی و دردفعات مختلف تسویه حساب می شود.

نمایندگی به کارگزار ( همکاری) :در این بخش تعریف شده در نرم افزار بیمه ، مدیر بیمه می تواند کارگزار یا بازاریاب را بر اساس درصد صدور بیمه و درصد معرفی بیمه تعریف کند .

سرگروه بیمه: در این دسته بندی ، فرد معرف بیمه ، کارفرمای یک شرکت با بیمه ی دسته جمعی شاغلین خود و یا سرپرست خانوار با بیمه کردن افراد خانواده ی خود مشخص می شود.

مشاوره

برای مشاوره جهت خرید نرم افزار حسابداری بیمه، شماره خود را وارد کنید

امکان تعریف انواع شرکت و رشته های بیمه به صورت مجزا :

نرم افزار با دسته بندی بسیار پیشرفته و فیلتر های جستجوی بسیار قوی فرصت سازماندهی بخش های مختلف را به مدیران بیمه می هد. نرم افزار ایجاد دسته های مختلف شرکت های بیمه ای مانند شرکت بیمه ایران، شرکت بیمه پارسیان و… رشته های مختلف بیمه ای مانند بیمه عمر، بیمه بدنه اتومبیل ، بیمه مسئولیت و…را فراهم نموده است . اطلاعات مربوط به هر شرکت یا هر رشته به صورت تفکیک شده با انتخاب کاربر دسته بندی می شود تا دستیابی به آن ها آسان تر و گزارش مالی هر شرکت بیمه نیز مشخص باشد.

بخش-مدیریت-نرم-افزار-حسابداری-بیمه-ازچه-امکاناتی-تشکیل-شده-است-؟

امکانات مربوط به این بخش در مقاله ی بخش حسابداری بیمه به صورت کامل و جامع تر بیان شده است . مدیر نمایندگی بیمه با امکان دستیابی به تراز های مالی در بخش حسابداری می تواند سود و زیان مالی و درآمد شعبه ی بیمه خود را بسنجد در قسمت محاسبه ی کارمزد با پیش فرض تعریف شده در نرم افزار، محاسبه و بررسی کارمزدها برای هر کارگزار یا بازاریاب بسیار آسان شده است. همچنین کارمزد نمایندگان بیمه نیز قابل محاسبه و بررسی است.

امکان تهیه ی گزارش های پیشرفته یا ترکیبی:

ارائه ی گزارش شفاف و مناسب از عملکرد های هر بخش به منظور مدیریت دقیق تر و اصولی بسیار مهم است.  نرم افزار حسابداری بیمه با اعمال فیلتر های متنوع و مورد نظر کاربر ، گزارش های مختلفی بر اساس بیمه گزار، معرف، بازاریاب یا کارگزار، خودرو یا مورد بیمه، رشته های بیمه و …ارائه می دهد. در این بخش گزارش کامل از عملکرد مالی، صورت حساب ، دریافتی ها ، پرداختی ها و چک نشان داده می شود. در بخش صورتحساب ها امکان ارزیابی عملکرد بازاریاب بیمه و دریافت گزارش به صورت exel نیز وجود دارد تا براساس گزارش ها ، بازاریاب های پر بازده تر برای افزایش حقوق و پروژه های مهم تر ستاره دار شوند. بخش اتوماسیون اداری و ارتباط با مشتریان نیز از مولفه های بسیار مهم مدیریت محسوب می شوند که در مقالات دیگر به طور جامع به آن ها پرداخته شده است.

0/5 (0 نظر)
برچسب‌ها: بدون برچسب

14 پاسخ

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *